Новини |
Tweet |
Свіжий погляд на корпоративні комунікації: презентація дослідження |
|
---|---|
Презентація першої в Україні монографії, присвяченої корпоративним комунікаціям, відбулася в КНУ імені Тараса Шевченка 21 березня. Автори дослідження «Корпоративні комунікації: свіжий погляд» – Євген Загорулько, фахівець-практик у галузі управління репутацією, і Дмитро Олтаржевський, доктор наук із соціальних комунікацій, професор ННІ журналістики КНУ.
Чому саме зараз настав час подивитися на розвиток корпоративних комунікацій свіжим поглядом? У світовій практиці накопичено величезний досвід гармонійного діалогу між компаніями й суспільством, і фундаментальні дослідження свідчать, що інтерес до теми не вичерпується. Адже добре ім’я, ідентичність, соціальна відповідальність бізнесу – вже половина успіху. Натомість в Україні вперше вийшла друком книга, в якій автори зробили спробу «перекласти» західні теорії мовою українських реалій, поглянути на класичні та сучасні інструменти з нових ракурсів. «Ми переосмислили академічні теорії та досвід компаній-лідерів, пропустили через себе й виклали свою точку зору, поділилися власними спостереженнями та ідеями», – сказав на презентації Дмитро Олтаржевський. Війна в Україні стала величезним стресом для бізнесу. Попри побоювання, що обсяг корпоративних комунікацій зменшиться, компанії не відмовляються від зв’язків із громадськістю. Навпаки, прагнуть виявити свою позицію, знайти підтримку в суспільстві. І нарешті, в перспективі на Україну чекає відбудова виробництва. «Після війни і нашої перемоги обов’язково прийде мир, що спонукатиме бізнес до стрімкого відродження. Тому на цьому етапі компанії й поготів не обійдуться без ефективних корпоративних комунікацій», – впевнені автори дослідження. Саме за таким принципом – через ретроспективні узагальнення, аналіз сьогодення й погляд у майбутнє – побудована книжка. Вона містить близько 560 посилань на переважно закордонні наукові праці, 10 авторських моделей і 17 найцікавіших світових репутаційних кейсів. Цей багатий теоретичний матеріал подано легкою, невимушеною мовою, насичено аналогіями, історичними екскурсами та афоризмами. Тож монографія є радше науково-популярним виданням. Автори мають достатньо досвіду для бачення проблеми зсередини. Коло наукових інтересів Дмитра Олтаржевського – паблік рилейшнз, проблеми соціалізації бізнесу, корпоративна соціальна відповідальність. Протягом 20 років він очолював PR-служби великих міжнародних і вітчизняних компаній, є автором навчальних посібників із корпоративних медіа та соціальної реклами. Євген Загорулько має 18-річний досвід роботи у сфері управління репутацією та корпоративних комунікацій. Праця над книжкою тривала два роки. Дописувати її довелося під ревіння сирен повітряної тривоги й вибухи. Деян Верчич, завідувач кафедри комунікації й керівник центру маркетингу та зв’язків із громадськістю Факультету соціальних наук Університету Любляни (Словенія), який дистанційно долучився до презентації, пригадав, як у перші дні російського вторгнення Дмитро Олтаржевський звернувся до нього з проханням зберегти рукопис у безпеці. Книжку можна було надрукувати в Словенії, однак автори прагнули, щоб їхня праця побачила світ в Україні. «На початку війни настрої в країнах Заходу зосереджувалися переважно довкола питання, як довго Україна протримається. Зараз можна констатувати, що Україна отримала першу беззаперечну перемогу – комунікаційну. Ви виграли битву за уми. Ця перемога засвідчує важливість комунікації, завдяки якій позиція України стала сприйматися інакше, – сказав Деян Верчич. – Я захоплююся українцями – і тими, які воюють, і тими, хто в часи війни продовжує розвивати науку». Оксана Тодорова, президентка Асоціації корпоративних медіа України, у форматі відеопривітання теж наголосила на знаковості події: «Кожен освітній проєкт, реалізований під час війни, є маніфестацією нашої перемоги». За словами Володимира Бугрова, ректора КНУ імені Тараса Шевченка, дослідження «Корпоративні комунікації: свіжий погляд» авторства, зокрема, нашого колеги є успіхом для всього Університету. Ректор висловив упевненість, що монографія стане «настільною книгою і для студентів – майбутніх фахівців, і для досвідчених практиків, які прагнуть розширити професійний світогляд, і для представників бізнесу». У будь-якому разі кожен зможе знайти в ній цікаве й корисне для власного розвитку.
Центр комунікацій |
© Всі права захищені 1995-2025