Новини |
Tweet |
Інтернаціоналізація вищої освіти |
|
---|---|
Професор університету Лунд (Швеція) Ян Олоф Нільсон провів відкриту лекцію на тему «Інтернаціоналізація вищої освіти» у КНУ 9 вересня. Дискутували з приводу цілей інтернаціоналізації та питань міжнародного співробітництва університетів. Ян Олоф Нільсон відомий інтернаціональними курсами соціології, що викладалися у рамках академічної мобільності у вишах Європи та Китаю, співпрацю з якими він курував. Актуальними і популярними є програми, які професор реалізовує через роботу зі студентами в мережі Інтернет, таким чином задіюючи принципи використання мережевих технологій, перехід до так званого «інформаційного» суспільства, глобалізації освіти, ринків та економіки. У КНУ імені Тараса Шевченка Я. О. Нільсон перебуває в рамках програми академічних обмінів Еразмус+ та проводить низку лекцій безпосередньо на факультеті соціології. Як зазначив професор, університети ще за часів Середньовіччя були міжнародними науковими центрами, де навчались і працювали люди з різних общин і територій. Міжнародній комунікації сприяла загальноприйнята мова – латина. Із розвитком освіти університети перетворилися на стратегічні об’єкти формування національної ідентичності. І лише наприкінці ХХ століття деякі з вишів почали розробляти стратегії інтернаціоналізації. «Інтернаціоналізація – це процес досягнення певним продуктом, у даному випадку – вищою освітою, рівня міжнаціонального, міжкультурного та глобального масштабу, що включає в себе й освітні цілі та функції. Відповідно, міжнародне співробітництво ґрунтується на декількох принципах:
Питаннями міжнародної співпраці в світі займається Міжнаціональна Організація Університетів (IAU) на базі ЮНЕСКО. За даними звіту глобального опитування 2014 року «Internationalization of Higher Education – Growing expectations, fundamental values» більше половини університетів мають власну програму або ж стратегію інтернаціоналізації, а 22% повідомили, що вона розробляється. Пріоритетними діями в напрямку інтернаціоналізації виправдано залишається академічна мобільність студентів та спільні міжнародні наукові дослідження. Стримуючим фактором є обмежене фінансування. Серед найбільших проблем: доступ до інтернаціональної освіти переважно студентів із фінансовими можливостями та загальна комерціалізація освіти. Пан Нільсон повідомив, що існує й низка хибних тверджень щодо інтернаціоналізації освіти та її втілення у життя. Вони були викладені у дослідженні професора університету Торонто Джейн Найт:
Проте, у більшості випадків, адміністрація університетів намагається контролювати програму інтернаціоналізації за допомогою статистичних показників роботи саме університету. «Мета міжнародного співробітництва, – за словами професора Нільсона, – створити конкурентоспроможного випускника на глобальному ринку праці, здатного вирішувати поставлені завдання, який не буде обмежений рамками знань лише у певній сфері. Це можливо реалізувати шляхом створення актуальних на даний момент курсів у співпраці з викладачами з інших університетів, забезпечивши здобуття такої освіти кращими студентами різних національностей. Результати такої програми мають бути продемонстровані у міжнародних наукових публікаціях, великій кількості випускників, працевлаштованих у міжнародних компаніях, та бажанні нових університетів світу до співпраці». Відділ академічної мобільності КНУ Центр комунікацій
|
© Всі права захищені 1995-2024