Новини

 

Студенти Університету стали першопрохідцями в онлайн-грі «Хайп проти Правди»

16.11.2023

Центр стратегічних комунікацій Stratcom Ukraine спільно з Центром інформації та документації НАТО й інтернет-виданням MediaSapiens (Детектор Медіа) презентували антифейкову онлайн-гру «Хайп проти Правди» студентам Київського національного університету імені Тараса Шевченка 14 листопада 2023 року.

Студенти навчально-наукових інститутів міжнародних відносин, журналістики, публічного управління та державної служби й курсанти Військового інституту стали першими, кому було презентовано гру.

Під час демонстрації експерти з медіаграмотності розповіли про те, як створюється маніпулятивний контент, про ознаки й техніки дезінформації, а також поділились базовими правилами інформаційної гігієни. 

Далі всі з 80 присутніх учасників презентації змогли спробувати зіграти в онлайн-гру «Хайп проти Правди», основною темою якої є відносини Україна – НАТО. Молодь мала змогу приміряти на себе роль фальшивого медіамагната, поширювати неправдивий контент, відповідаючи на питання про цінності НАТО чи допомогу Україні, й випробувати на собі всі техніки маніпуляції, щоб набрати популярність у грі. 

Саме такий метод дозволив їм зрозуміти на практиці, як під виглядом правди може подаватись маніпулятивний контент.

Окрім того, студенти мають можливість виграти дві подорожі у штаб-квартиру НАТО у Брюсселі та дізнатись усю цікаву інформацію з перших уст. Для цього після проходження гри слід заповнити аплікаційну форму для участі в розіграші.

 «У наш час дуже важливо навчитися критично мислити: аналізувати новини, відрізняти правдиву інформацію від дезінформації та фейків, не піддаватися маніпуляціям. Тому наша гра «Хайп проти Правди» – це специфічний тренінг, який вчить відштовхуватись від зворотного. Ви повинні бути максимальними поганцями й фейкотворцями, щоб зрозуміти зворотний бік дезінформації. І тоді, коли ви зрозумієте, як працює маніпулятор, ви ніколи не попадетесь у його пастку», – заявила операційна директорка Центру стратегічних комунікацій StratCom Ukraine Анна Бєлорусова.

 

Довідково: Чому темою гри є НАТО? На початку 2022 року можливе вторгнення військ рф поступово ставало домінантною темою в медіаполі України. На цьому фоні зросла увага до НАТО. Зафіксовано 1 млн згадок у ЗМІ та понад 300 тисяч у соцмережах за період 2022-2023 рр. І оскільки ця тема є досить маніпулятивною – за допомогою гри можна навчитися не лише розпізнавати фейки, а й дізнатися більше правдивої інформації про Альянс. Незалежно від того, які новини ви будете публікувати у грі та як відповідати – вам будуть пояснювати, чому обраний варіант є маніпулятивним і що насправді є правдою.

 

За матеріалами Центру інформації та документації НАТО

Центр комунікацій

Інформаційно-обчислювальний центр університету

© Всі права захищені 1995-2024