ПРОГРАМА ТВОРЧОГО КОНКУРСУ для вступників за напрямом 6.030301 "журналістика"

Творчий конкурс - професійно зорієнтоване випробування абітурієнта, під час якого вступник демонструє знання й навички, що засвідчують його готовність до опанування журналістського фаху й здатність виконувати творчі завдання.

Вступник повинен продемонструвати уміння точно й повно відображати подію, викладати свої думки українською мовою логічно й грамотно.

Творчий конкурс передбачає написання журналістського твору за результатами прес-кон¬фе¬ренції, організованої для абітурієнтів.

ЖУРНАЛІСТСЬКИЙ ТВІР

Для вступників за напрямом “журналістика” моделюється певна професійна ситуація: прес-конференція. Спілкування абітурієнтів з учасниками чи учасником розмови відбувається протягом години. Паралельно екзаменаційною комісією ведеться цифровий аудіозапис розмови. Абітурієнти фіксують на папері хід розмови, запитання та відповіді. При цьому їм забороняється користуватися записувальною технікою.

За зібраними матеріалами абітурієнти протягом двох годин пишуть журналістський твір у довільно обраному жанрі обсягом до чотирьох аркушів формату А4.

При написанні журналістського твору вступнику слід виявити уміння, здобуті в середній школі: точність відтворення фактів, повнота відтворення фактів, уміння логічно викладати думку, уміння грамотно викладати думку.

УВАГА! Особливі умови участі у творчому конкурсі.

Для участі у творчому конкурсі абітурієнти можуть подавати власні друковані або ефірні журналістські матеріали.

Комісія приймає до розгляду тільки одноосібні журналістські матеріали абітурієнтів, тобто ті матеріали, авторами чи ведучими яких є абітурієнти. За результатами аналізу творчих доробків рішенням предметної комісії затверджується рейтинг абітурієнтів. Двом чи більше абітурієнтам, які перебувають у рівних умовах, надається перевага при зарахуванні згідно з рейтингом творчих доробків.

До участі у загальному конкурсі не допускаються абітурієнти, які в сумі за творчий конкурс набрали менше 170 балів (денна форма навчання), менше 140 балів (заочна та екстернатна форми навчання).

Увага! Звільняються від участі у творчому конкурсі і за рішенням приймальної комісії допускаються до участі у загальному конкурсі абітурієнти, які є:
1) переможцями конкурсу “Шанс” (перщі три переможці), що проводиться На- ціональною спілкою журналістів України разом з Інститутом журналістики Київського національного університету імені Тараса Шевченка;
2) членами Національної спілки журналістів України, якщо вони вступають на заочну чи екстернатну форму навчання.
Звільненим від творчого конкурсу абітурієнтам зараховується найвищий бал – 200.

Порядок оформлення творчого доробку абітурієнта

УВАГА! На розгляд приймальної комісії приймаються лише журналістські матеріали абітурієнтів. Літературні доробки (вірші, оповідання, повісті тощо) до розгляду не приймаються!!!

Для участі у творчому випробуванні абітурієнти можуть подавати власні друковані або ефірні журналістські матеріали.

ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ДРУКОВАНИХ ПУБЛІКАЦІЙ АБІТУРІЄНТІВ

1. Друкованими публікаціями вважаються газетні і журнальні матеріали, опубліковані в зареєстрованих друкованих ЗМІ (багатотиражні, районні, регіональні, міські, обласні, центральні газети та журнали різної форми власності).

Увага! До розгляду предметна комісія не приймає публікації абітурієнтів, які надруковані у шкільних, гімназійних, ліцейних газетах та електронних виданнях.

2. Порядок оформлення кожної окремої публікації такий: на окремому аркуші формату А4 потрібно наклеїти логотип саме того видання з усіма даними (число, дата, рік), в якому опубліковано матеріал. Під логотипом потрібно наклеїти вирізаний з газети чи журналу матеріал. Обов’язково кожен матеріал завіряє печаткою і підписом головний редактор видання.

3. Якщо деякі матеріали підписані псевдонімом, їх завіряє теж редактор і засвідчує так: “Матеріал підготувала Ірина Іваненко”. Редактор ставить свій підпис і печатку.

4. Кожен друкований матеріал подається в одному примірнику. Весь творчий доробок подається у папці із зав’язками теж в одному примірнику. Увага! Абітурієнт у папку повинен вкласти бібліографічний опис своїх публікацій у послідовності їх виходу в світ.

Зразок такий:
1. Іваненко І. Весна // Сільські вісті. – 2009. – 5 груд.
2. Іваненко І. Я хочу бути журналістом // Урядовий кур’єр. – 2010. – 7 квіт.
5. Творчі доробки, неправильно оформлені, не розглядаються.

ВИМОГИ ДО ОФОРМЛЕННЯ ЕФІРНИХ МАТЕРІАЛІВ АБІТУРІЄНТІВ

1. Ефірні матеріали подаються на CD- або DVD-дисках із супровідним листом від редакції, в якому зазначається прізвище абітурієнта, його творчий доробок, хронометраж, дата ефіру, назва теле- чи радіоканалу. Лист завіряється редактором (підпис, печатка).

2. Диски вкладаються у папку з зав’язками. Увага! Абітурієнт у папку повинен вкласти бібліографічний опис своїх ефірних матеріалів у послідовності їх виходу в ефір.

Приклади бібліографічного опису:

Для телевізійних сюжетів:
Прізвище та ініціали автора. Назва матеріалу (програми) // Назва програми (якщо матеріал є її складовою).– Телевізійний канал (телекомпанія). – Дата виходу в ефір. – Хронометраж. Наприклад:
Міхин Євген. Біля КПІ відкрили пам’ятник Сікорському // Вчасно.– НТН.– 15.05.2008 (12:05).– 1' 07"

Для радіосюжетів:
Прізвище та ініціали автора. Назва матеріалу (програми) // Назва програми (якщо матеріал є її складовою). – Радіокомпанія. – Дата виходу в ефір. – Хронометраж. Наприклад:
Монзолевський Олександр. Футболоманія // Промінь (Національна радіокомпанія України). – 05.06.2008 (20:10). – 43'27"

Якщо абітурієнт подає одночасно друковані та ефірні матеріали, вони вкладаються в одну папку. На папці має бути надпис: Творчий доробок Прізвище, ініціали, реєстраційний номер (видає приймальна комісія).

УВАГА! Після закінчення роботи приймальної комісії усі творчі доробки абітурієнтам повертаються.

Система оцінювання на вступному іспиті “Творчий конкурс”

Максимальна оцінка іспиту становить 200 балів, тобто журналістський твір оцінюється за двохсотбальною шкалою.

При написанні журналістського твору вступнику слід виявити уміння, здобуті в середній школі: точність відтворення фактів, повнота відтворення фактів, уміння логічно викладати думку, уміння грамотно викладати думку.

До твору обов’язково додається заголовок, який повинен привернути увагу читача і разом із тим не спотворити ідей чи думок учасників або учасника розмови.

Схема оцінювання

Елемент оцінювання Рівень Оцінки Кількість балів
Точність відтворення фактів Високий 20
Добрий 15
Середній 10
Низький 5
Дуже низький (неправдивість) 0
Повнота відтворення фактів Високий 20
Добрий 15
Середній 10
Низький 5
Дуже низький (невідтворено) 0
Уміння логічно викладати думку Високий 20
Добрий 15
Середній 10
Низький 5
Дуже низький (алогічний виклад) 0
Уміння грамотно викладати думки Високий 20
Добрий 15
Середній 10
Низький 5
Дуже низький (безграмотно) 0
Заголовок Високий 20
Добрий 15
Середній 10
Низький 5
Дуже низький (заголовок відсутній) 0

Рівні оцінки:
високий — усе зроблено правильно, є повнота відтворення, оцінні судження логічно випливають зі сказаного тощо; вдалий заголовок;
добрий — трохи неповно відтворено ситуацію, але правдиво; деякі оцінні судження надумані, логічно не випливають зі сказаного; заголовок відображає подію, але не дуже привабливий;
середній — частково неповно й упереджено відтворено ситуацію; коментарі подано майже без аргументів; заголовок привертає увагу, але не точно відтворює подію;
низький — елементи оцінювання виконано майже неправильно, не відповідають вимогам;
дуже низький — елементи оцінювання виконано неправильно.

До кожного з десятків, окрім 20, екзаменатор має право додати опційні бали — від 1 до 4:
Опція перша: охайність в оформленні тексту (1 бал);
Опція друга: бездоганна грамотність (1 бал);
Опція третя: виправдана оцінність суджень (1 бал);
Опція четверта: повна реалістичність у відтворенні події (1 бал).

Затверджено на засіданні приймальної комісії Київського національного університету імені Тараса Шевченка.


Information and Computer Centre of University

© All rights reserved 1995-2025