Новини |
Tweet |
AUU Global Synergy through COIL 2.0 у КНУ імені Тараса Шевченка |
|
---|---|
У КНУ імені Тараса Шевченка завершилася комплексна навчальна програма Global Synergy through Collaborative Online International Learning (COIL) у межах Альянсу українських університетів (АУУ). Програма тривала з 28 квітня по 2 травня і мала на меті надати учасникам Альянсу та їхнім викладачам необхідні знання і навички для ефективного використання COIL. Здобутий досвід сприятиме розвитку міжкультурної співпраці, збагаченню освітнього контенту, зміцненню довгострокових міжнародних партнерств та вдосконаленню освітнього середовища українських ЗВО.
Collaborative Online International Learning (COIL) – це інноваційна методика дистанційного навчання, що поєднує студентів та викладачів із різних країн у спільному академічному просторі. Завдяки використанню цифрових технологій, COIL дозволяє створювати міжнародні навчальні проєкти без необхідності фізичної мобільності, розширюючи можливості для академічної співпраці та інтеркультурного діалогу. Запуск ініціативи AUU Global Synergy through COIL відбувся у січні 2024 року в Українському католицькому університеті у Львові. КНУ імені Тараса Шевченка гідно прийняв цю естафету. Урочисте відкриття тижневої програми відбулося 28 квітня. Учасниць та учасників вітали проректори з міжнародного співробітництва університетів-учасників АУУ. Проректорка КНУ з міжнародного співробітництва Ксенія Смирнова, урочисто відкриваючи навчальну програму, зауважила, що вона є «свідченням еволюції функціонування й самого Альянсу, який розширюється та має асоційованих партнерів». Проректорка наголосила на широкій палітрі «програми навчання, яка демонструє всю синергію, зв’язки та обмін досвідом, притаманні COIL. Саме тому участь є відповідальною та передбачає поширення набутих тут знань». Ксенія Смирнова закликала максимально використовувати таку форму співпраці, комунікацій та можливих наукових колаборацій. Суголосними першій спікерці були й решта проректорів-партнерів: Дмитро Шеренговський, проректор з інформаційно-просвітницької роботи Українського католицького університету, Костянтин Кириченко, проректор з міжнародних зв’язків Київської школи економіки, Андрій Подлевський, проректор з розвитку та комунікацій Національного університету водного господарства та природокористування, Дарія Букреєва, проректорка з перспективного розвитку Національного технічного університету «Дніпровська політехніка», Інна Школьник, перша проректорка Сумського державного університету, Ірина Осовська, проректорка з міжнародних зв’язків Чернівецького національного університету імені Юрія Федьковича. Спікери акцентували на важливості обміну думками й практиками та цінності будь-якого досвіду; інноваційності методик та підходів; кроскультурній комунікації та розвитку soft skills, а також на відкритості до нових знань і знайомств як запоруці ефективності навчальної програми «Глобальна синергія COIL». Щодня упродовж тижня учасники мали можливість знайомитися з Шевченковим університетом, його історією та сучасністю, відвідували університетські музеї, експозицію Віртуального меморіалу пам'яті загиблих Шевченківців, простори пам’яті загиблих за Україну студентів та курсантів КНУ, знайомилися з творчістю студентів-фольклористів та діяльністю кафедри фольклористики ННІ філології КНУ, працювали у модерних коворкінгах та хабах Економічного факультету КНУ. Це був тиждень поваги до спадщини, відкриття нових горизонтів і живого міжкультурного діалогу! Учасників навчання чекала насичена програма з десятками закордонних та українських спікерів, інтенсивних лекцій, дискусій, рефлексій та інтерактивних сесій. За словами Романа Петюра, начальника Відділу міжнародних зв’язків КНУ, який координував організацію та проведення COIL-школи, «родзинкою програми стало те, що її спікерами були викладачі-представники Альянсу, а також випускники першої школи, яку проводив УКУ». У рамках серії презентацій було всебічно розглянуто різні аспекти моделі Collaborative Online International Learning як інноваційного підходу до інтернаціоналізації освіти. Учасники ознайомилися з базовими принципами COIL, його перевагами для студентів і викладачів, а також з практичними прикладами впровадження в навчальні програми. Значну увагу приділено темам розвитку міжкультурної компетентності, цифрової грамотності, глобального громадянства та подолання освітньої нерівності. Розкрито підхід до COIL як інструменту соціальної справедливості, впровадження у сфері ІТ та бізнес-освіти, а також розглянуто досвід міжнародної співпраці між університетами з Великої Британії, України та Індії. Презентації надали учасникам цінні інструменти та методичні рекомендації для впровадження COIL у різних освітніх контекстах. Також розглядалися можливості використання новітніх технологій – таких як штучний інтелект і віртуальна реальність. Спікери поділилися досвідом створення інституційного супроводу для COIL. Також презентації були присвячені практичним аспектам впровадження COIL (Collaborative Online International Learning) та COUL (Collaborative Online Ukrainian Learning), які сприяють інтернаціоналізації освіти, розвитку глобального громадянства та міжкультурної компетентності. Обговорювалися питання управління COIL-проєктами, організаційної взаємодії між університетами, а також поступового впровадження елементів COUL у навчальний процес. Фіналом навчальної програми стала розробка особистого плану дій для інтеграції COIL / COUL у педагогічну практику та індивідуальна презентація профілю COIL. Підбиваючи підсумки навчального тижня, учасники та учасниці програми рефлексували на теми впровадження та ефективнішого функціонування COIL на базі своїх університетів, ділилися досвідом спільного викладання та виконання завдань студентами з різних університетів, що працюють над однією темою або курсом. Учасники навчальної програми дійшли до одностайної думки, що цей підхід сприяє поглибленню партнерства між університетами, посиленню академічного потенціалу викладачів та розвитку глобальних компетентностей, комунікаційних навичок, критичного мислення у студентів. Програма викликала позитивні відгуки учасників та учасниць і була оцінена як інформативна, професійно організована та надзвичайно мотивувальна. Особливо цінними виявилися виступи доповідачів із практичним досвідом впровадження COIL-проєктів, які надали учасникам чітке розуміння структури, можливостей і викликів цього формату міжнародної академічної співпраці. Учасники відзначили насиченість програми, релевантність контенту та важливість створених можливостей для мережування й обміну досвідом. За словами учасників, COIL-школа в КНУ надала достатньо знань і ресурсів для старту власних COIL-ініціатив, а також стала важливим кроком до формування активної спільноти викладачів, зацікавлених у міжнародній віртуальній співпраці. Під час урочистого вручення сертифікатів Ксенія Смирнова наголосила: «Ця школа вас змінила. Тепер у ваших руках подальше впровадження її результатів. Від вас залежатиме, як ваші студенти пізнаватимуть світ – важливо, щоб це було не через асиміляцію, а саме інтеграцію. Ваші студенти ставатимуть амбасадорами України у світі. І вкотре підтверджуватимуть, що українська освіта та наука цінна! Дякую, що були з нами упродовж цієї програми, разом з нами вчилися і ділилися досвідом, разом з нами вшановували наші місця пам'яті. Біль та пам'ять про загиблих нас об'єднує, як і безмежна вдячність захисникам і захисницям, які дозволяють нам жити і працювати!» Отож підбиваючи підсумки зазначимо, що Команді КНУ під керівництвом проректорки Ксенії Смирнової та Відділу міжнародних зв’язків вдалося:
Саме такою запам'ятається програма у Шевченковому університеті. Дякуємо усім причетним і передаємо естафету COIL-школи далі!
Центр комунікацій |
© All rights reserved 1995-2025