Новини |
| Tweet |
КНУ на мапі світової PR-освіти: Routledge видав підручник українських науковців |
|
|---|---|
|
До переліку англомовних підручників із Public Relations увійшла монографія завідувача кафедри реклами та зв’язків із громадськістю ННІ журналістики КНУ імені Тараса Шевченка, професора Дмитра Олтаржевського, та консультанта у сфері корпоративних комунікацій Євгена Загорулька – Understanding Corporate Communications. У Шевченковому університеті відбулася презентація цієї праці, що нещодавно побачила світ у престижному академічному видавництві Routledge (Taylor & Francis Group, New York and London). У заході взяли участь автори, рецензенти, студенти, викладачі та науковці. «Побачити книгу наших авторів у цьому видавництві – це рівень, до якого треба прагнути. Це спростовує всі закиди щодо меншовартості вітчизняної гуманітаристики та досягнень соціальних наук, – наголосив ректор КНУ Володимир Бугров. – Книга буде корисною не лише тим, хто вивчає корпоративні комунікації, а й студентам, які опановують англійську мову, ділову англійську чи курс із методології наукових досліджень. Адже це приклад того, як варто будувати дослідження, що може бути використане в освітньому процесі». Це – перший український підручник у галузі PR, виданий за кордоном англійською мовою для міжнародної наукової, освітянської та бізнесової спільноти. Шлях від задуму до реалізації був непростим. «Ще 2023 року в цій самій залі Червоного корпусу КНУ ми презентували свій перший спільний доробок – українськомовний підручник “Корпоративні комунікації. Свіжий погляд”. Робота над ним почалася ще до повномасштабного вторгнення і тривала навіть під обстрілами – в укриттях», – пригадує Дмитро Олтаржевський. Згодом автори вирішили підготувати міжнародну версію книжки. Завдяки рекомендації відомого науковця, професора Деяна Верчіча, вони запропонували концепцію підручника видавництву Routledge, що входить до складу Taylor & Francis Group – одного з провідних академічних видавництв світу зі штаб-квартирою у Великій Британії. «Сьогодні ми горді презентувати результат нашої роботи в знаковому місці – у Головному корпусі КНУ, який є центральним осередком розвитку освіти й науки в Україні, – зазначив Дмитро Олтаржевський. – Підручник Understanding Corporate Communications присвячений корпоративним комунікаціям як мистецтву та ремеслу управління поведінкою компанії й ефективній комунікації в суспільстві». У книзі розглянуто теоретичні та прикладні аспекти корпоративної комунікації, наведено знакові дослідження, репутаційні кейси та практичні моделі. Автори прагнули передати знання та досвід професіоналів широкій аудиторії. «Підручник написаний легкою, навіть дещо “антинауковою” мовою – щоб його могли зрозуміти всі. Це одна з переваг нашого видання, на яку звернули увагу представники видавництва й міжнародні рецензенти», – підкреслив Олтаржевський. «Коли я навчався у Chartered Institute of Public Relations у Лондоні й до дірок зачитував підручники таких авторів, як Джеймс Грюніг, Тод Хант, Ральф Тенч, Кріс Йоманс, – навіть не мріяв, що колись у міжнародному науковому просторі з’явиться видання українських авторів, за яким зможуть навчатися студенти й фахівці з корпоративних комунікацій в усьому світі», – поділився Євген Загорулько. Автори самостійно переклали підручник англійською й разом з редактором понад півтора року працювали над удосконаленням тексту, роботою над цитатами, уточненням термінології та дотриманням авторських прав. За словами Євгена Загорулька, англомовну версію можна вважати другим повноцінним виданням: у ньому з’явилися нові розділи, оновлено вступ і післямову, внесено низку змін. Підручник надруковано коштом видавництва, автори отримуватимуть роялті. «Сьогодні для України важливе позиціонування, адже це впізнаваність і суб’єктність. Представлена книжка – саме про це», – зазначив під час презентації директор ННІ журналістики Юрій Бондар. «Книжка вийшла чіткою, професійною й зрозумілою. Вона стане в пригоді викладачам, студентам і менеджерам – допоможе легко втілити закладені в ній принципи. Такі публікації – це важливе досягнення й показник стійкості, витривалості та професійного вибору українських науковців, які продовжують працювати навіть під час війни», – наголосив один із рецензентів видання, «хрещений батько» книжки, професор Деян Верчіч (Університет Любляни, Словенія), який долучився до презентації онлайн. Професор також висловив захоплення мужністю українського народу, який боронить свою країну від російського агресора: «Ми стоїмо з вами пліч-о-пліч у вашій боротьбі. Сьогоднішнє життя в Києві нагадує Лондон 1944 року, коли нацисти щодня бомбардували місто ракетами V-2. Британці тоді створили один із найсильніших слоганів усіх часів – Keep calm and carry on. Ви продовжуєте саме так – зберігати спокій, триматися й бути нескореними. Слава Україні!» Під час презентації кілька примірників книги розіграли у короткій вікторині, присвяченій темі корпоративних комунікацій. Один із них отримала студентка другого курсу ННІ журналістики (спеціальність – реклама та зв’язки з громадськістю) Вікторія, яка правильно відповіла на запитання про департамент кіновиробництва у відомій автомобільній корпорації. Нове видання без сумніву стане їй у пригоді – з огляду на обрану професію.
Фото: Кристина Карапетян, ННІ журналістики Центр комунікацій |
|
Information and Computer Centre of University
© All rights reserved 1995-2025